Favorit i repris

Du har tappat ditt ord och din papperslapp
Du barfota barn i livet
Så sitter du åter på handlarns trapp
och gråter så övergivet

Vad var det för ord? -Var det långt eller kort?
Var det väl eller illa skrivet?
Tänk efter nu förrn vi föser dig bort
Du barfota barn i livet


Lite kul att den dikten dykt upp på tunnelbanan överallt med tanke på att det var ett krav att vi skulle lära oss den utantill när jag gick på drama i första ring. Allt är verkligen retro nu. Inte minst igår kväll då Malin (Lisas syrra) hade 17årsferre. Jag, Lisa och Åsa stog för det vuxna 3,5:e drickandet (och de enda lagliga på festen). Kändes som folk var lite smått rädda för oss men vadå. Det var fest. Och dans. Och grejer.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Barfotabarnet kommer jag ihåg. Och vår galna dramalärare. Jag kan ramla assnyggt på rumpan numera. Great.

2007-02-10 @ 18:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback