Skidroligt

Igår var det Romme Alpin som gällde. Och speciellt Woho-backen. Och lammkött i sittliften! Haha, bästa var 10-åringen som sa till Ninni, som röker, : Du vet att rökning är farligt för lungorna? Nähe. Haha, var en allmänt rolig dag. Trött va man i bussen på vägen hem och sedan i bilen mellan Zinken och hem så började pappa leka att vi i bilen var förföljda (bytte fil väldigt snabbt o sånt). Paranoia är det nya svarta från och med nu.

Idag var heller inte en vanlig dag. Först föroläsning om sex och samlevnad och till skillnad från de flesta andra föreläsare i det ämnet var han rätt rolig. Man lyssnade. Annars hände det inte så mycket i skolan. Efter den var jag o fika med Lisa, Venus, Elsa och Linnéa på String. O det va la najs, skönt att göra lite spontansaker på tisdagar. För övrigt har extremt många pratat om vad som händer i helgen redan. Haha, folk har bråttom iväg.

Känns som att det var något vettigt jag hade tänkt att komma med men jag tappade nog den tanken. Vettighet är inte för mig just nu.

Snabb ordbok inom Stickning:
rätstickning - alla varv stickas med räta maskor
slätstickning - vartannat varv med räta maskor (från rätsidan) och vartannat med aviga maskor (avigsidan)
resårstickning - varv 1: sticka varannan maska rät och varannan maska avig. Därefter stickas räta maskor ovanpå räta maskor och aviga maskor ovanpå aviga maskor.

Fortsättning kanske följer vid visat intresse(?). Var en väldans trevlig sticklektion i alla fall och avslutades med tapas på mamas and tapas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback