Första dagen på det nya livet...?

Kanske inte är riktigt så, man tror alltid nyår ska vara det där "speciella" tillfället då allt roligt och bra ska hända, allt det där som ska förändra ditt liv och bla bla. Jag sätter mig själv i den situationen; att ikväll ska jag göra det där eller lyckas med det här eller något annat sporadiskt mål. Men det blir aldrig som man tänkt sig..

Ändå kan jag inte låta bli att ha förhoppningar på saker. Kanske bra men det känns lite komiskt att jag gör så även fast jag går omkring och blajar om att man inte ska ha några förhoppningar så har jag det ändå. Det är nåt med att ljuga för sig själv.

Hur som helst hade jag jävligt trevligt igår. Det var väl inget spännande som startade mitt nya liv så som det bör kan man tycka men det va roligt. Nu är det 2007. Borde komma med några spontana nyårslöften men jag orkar inte. Jag är rätt trött faktiskt. Va uppe och städade vid 10, då hade jag väl inte sovit så länge. Sen tog jag en timmes nap nån gång innan jag dammsög. Är inte så effektiv så här dagen efter. Borde ha städat igår istället, man är lite mer speedad med alkohol i blodet (hade jag väl imorse också men jag tror man förstår vad jag menar).

Min dag har inte varit så spännande, förutom att folk har ringt och hämtat massa glömda saker. Tre besökare har Julias Värdeförvaring haft idag. Räknar med fler besök. Hittade lite allt möjligt, men ringande mobiler är det värsta! Jaja.

Bästa från igår är annars (förutom mina och Emmas 6 timmar i köket - inkluderar några timmars köksslavar) brun-utan-solen jag fick av Robert och Bengt. Tar det som en überpik! Är jag en blekfis eller?!? Haha!

Jaja, Gott nytt år! Hoppas det skänker lycka och välgång (kankse till mig med om jag har lite flyt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback