Lazy Sunday

Jo men tjenare, det stormar ute. Funderade precis på om vajern till gatlampan precis utanför skulle gå sönder, skulle lampan svinga in genom mitt fönster och skapa lite härligt yrande snö här inne med då?

Bra fråga. Idag har varit en dag hemma (borde vara trött på dom men jag hade fysik att göra - Jippi!). Avlade ju då för övrigt ett besök i skolan i fredags. Mycket trevligt, sen drog jag hem direkt efteråt helt utpumpad och vilade hela kvällen. Fick sällskap av Lollan dock. Kände mig väldigt vuxen igår på Venkans middag/förkrök också - då jag inte drack eftersom jag minsann ska bli av med det här obehagliga viruset eller vad det nu är för evigt. Så när alla drog ut drog jag hem minsann. Lilla Julia ska sova. Och så blev det.

Sover väldigt bra nuförtiden. Hade en sjuk rolig dröm natten mellan fredag och lördag - jag hade Nyårsfest i min villa (?) fast det var bara 1/3 som va min med tanke på att det var 2 andra fester i villan också. Hur som helst var alla jag känner/någonsin känt typ där, många kända ansikten dansade till exempel på ett bord. Sedan var det folk som började sjunga "Ja må hon leva" för Venus eftersom hon fyllde år dagen efter (?) men ingen hittade henne; visade sig att hon, Ninni och en tjej som hade en av dom andra festerna i huset var i en buske utanför och spydde. Bästa i hela drömmen var nog det gäng som jag inte kände som var på min fest, Julia frågar: Vilka är ni?
Får svaret: Vi känner Cassandra.
Julia: Vem är Cassandra?
Svaret: Meh, hon tillhör 'Alliansen', alla vet vem det är.
Julia: Inte jag så ni ska gå.
För övrigt hade detta härliga gäng snott en massa saker, typ Hannahs Berlin-kassa m.m. och Julia ägde dom gång på gång genom att dom erkände vad de tagit och gav tillbaka det. Jag var arg och skrek kommer jag ihåg. Sen slutade det med att dom skulle dra och samtidigt häller en i gänget rödvin på min väska vilket utlöser en helt galen Julia som hoppar upp på ryggen på personen i fråga och slår den i huvudet. Haha! Jag är aggresiv!

Hände säkert massa mer spännande saker i den där drömmen - och jag lovar att jag sett ALLA i den. Hmm.. Komiskt att jag har roligare i mina drömmar än i mitt riktiga liv nuförtiden. Jaja, satsar stenhårt på att vara 100% frisk till nästa helg i alla fall. Annars vet jag inte vad jag gör?!?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter som en stört skoj dröm, vill också ha en sån. hoppas berlinkassan kom i säkerhet =)

2007-01-16 @ 18:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback