GMT

Ändrade precis tiden på min dator från svensk till GMT - man är ju i rätt del av världen när man använder sig av the Maintime liksom. Yeah! Insåg hur som helst att det här med att klockan var en timme mer på min dator än i 'verkligheten' bara gjorde mig förvirrad och att det var dags för ett steg i rätt riktning.

Well well. Idag är det söndag. Vad är det allmänt för fel på tiden i det här landet? Okej liksom, 25e november. Om en vecka är det första advent. Igår var det en månad kvar till julafton. Inte för att min julafton kommer se ut som vanligt men ändå. Var ju på julmarknad igår. Den var lite mindre än vad jag trodde och det var sjukt mycket folk där. Men jag och Issa drack glögg och lyssnade på julmusiken. Slog även till på ett svindyrt glöggextrat men nu behöver jag bara rödvin och socker så kan jag göra 5 liter glögg! Haha. Kände att det var värt det - om jag nu ska komma i julstämning liksom. Man fick pepparkakor där också! Och så köpte vi julmust till kvällen.

Vilken spenderades i en soffa framför storTVn. Haha, vi dinerade, åt glass och chips. Kollade på en film med tecknade kortfilmer a la Kalle och company med tema jul och så kollade vi på Gossip och Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events.

För övrigt var det kaos på tunnelbanan igår. När jag skulle gå ner så hade de spärrat ingångarna för att det var förmycket folk nere på perrongerna vilket ledde till världens kö för att komma ner sen när de väl öppnade - men jag tror att det måste varit något på G på Kings Road igår för det var en massa polisavspärrningar och gubbar som direkterade runt folk och bilar. Jaja, ingen aning.

Och imorgon är det Shout Out Louds!

image234

Just keep swimming, just keep swimming, just keep swimming swimming swimmig. What do we do? We swim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback