Jaja

Okej. Hej och hå! Har precis ätit middag efter min andra dag på In and Around Covent Garden. Känns bra än så länge, började med att jag fick sitta en förmiddag och bara kolla gamla tidningar och deras hemsida för att få ett grepp om tidningen, sen har jag fått syssla med lite listor och lite telefonsamtal. Dom flesta har en del att göra för decembernumret har deadline den här veckan. Så folk har fullt upp. Men jag gillar det. Fast oj vad trött jag var igår, helt sjukt. Men nu är det bättre, ska bara vänja mig vid det här 9.15 - 17.30 jobbet så är det chill.

För att backa bandet lite, eftersom jag inte skrivit sen i tisdags, så var den middagen ljuvlig! Haha, åt pasta, glass och drack ett glas vin för en relativt låg summa. Sen kunde jag mätt och belåten vakna onsdag morgon då jag hade min snapsredovisning.. Haha! Hade med mig plastmuggar så körde vi:

I havet finns det ål - skål
I skogen finns det älg - svälj


Mycket intressant svenska, översatte den också, sen sjöng jag "helan går" och översatte den med. Dom verkade tycka det var kul. Sen hade jag en workshop också på eftermiddagen där. Kanske min sista, måste prata lite med min Internship-chef.. Har för övrigt fått reda på att jag har speaking och listening test den 5e december.

Torsdag kväll drog jag hur som helst hem till Kate för att hon och jag och Christy skulle till Candy Box (men Christy bangade för en man).. Jag och Kate blev hur som helst galet fulla - har nog aldrig gått fram till så mycket random folk och börjat prata, men det var kul!! Som vanligt tappade vi bort varandra dessutom. Min mobil var död den här kvällen för övrigt. Jaja, sånt är livet! Det var en rolig kväll, fast båda vi skämde ut oss en hel del!

Fredag vaknade jag när jag började typ, som vanligt efter enpundarn.. Drog till skolan sen i alla fall och insåg att jag skulle sakna alla, det är en massa som åker hem i december och mitt Internship håller på fram till mitt "lov". Har tagit en del foton (har några från Candy Box också) men jag lägger upp dom senare.

Efter skolan var jag på National Gallery med Alexandra, känns bra att ha gjort det. Var helt okej, gillade självporträttsutställningen och fotografierna. Betalade dock inte 7 pund för PopArt utställningen, den ska tydligen inte vara så bra. Kom hur som helst hem, hann bara äta för sen mötte jag Linnéa för film och tvätt kväll. Tvättade hos henne eftersom jag måste betala för tvätt här. Onödigt. Var mys hur som helst, kollade Blood Diamond - den var ju väldigt bra men oj vad dåligt jag mådde... Sen kollade vi på någon gala i evigheter innan jag sakta drog mig hem, vilket tog lite längre tid än beräknat. Var väl hemma vid halv 3, kvart i 3.

Fick inte sova så länge, skulle luncha och fixa resten av tvätten hos Linnet klockan 12 så då var jag där, och Elisabet, Linnéas au pair kollega. Sen drog vid till Portobello market ett tag innan vi återvände till Linnéas mansion för Lejonkungen. Klockan blev väl 6 eller nåt innan jag drog hem. Ringde Marcus på vägen för att se om dom levde - och det slutade med att jag bestämde mig för att åka hem till dom och dricka lite vin (men jag skulle INTE gå ut). Så det var hem, äta och sedan till dom. Trevligt trevligt, vi hängde omkring, var i deras grannars lägenhet ett tag. Sen hade jag druckit en vinflaska och var pepp på att dra ut så klart. Suck, blir aldrig som man tänkt sig. Jaja, så vi var en massa svenskar som drog till After Skool. Det var kul, kalasfull igen!! Somnade på bussen - IGEN! Kom hem vid kvart i 5.

Och fick inte sova så länge för jag skulle möta några asiater i min klass klockan 12 för att få äta nudlar på äkta japanskt/koreanskt vis. Det är nämligen stor skillnad. Koeas nudlar är STARKA. Jaja, och dom hade köpt öl och japanskt vin så min huvudvärk botades fint där på söndag förmiddag. Jaja, sen drog jag hem gjorde mig i ordning och åkte och mötte Kate för att gå på Arcade Fire... Träffade Lisa, från Marcus/Olle - kollektivet och hon hängde på oss. Dom var jättebra!! Synd att det var trubbel med ljudet ibland bara, och att det var så kort... Hmm, deprimerande efteråt. Jaja.

Jag älskar att jag är jättekort men jag orkar inte skriva så utförligt, om jag kommer på något vettigt att komplitera med så kommer det senare. Jaja, konserten var i alla fall bra,  förutom offrena bredvid som bara ville hoppa på mig men jag dansade bort dom tillslut. Gäller att vara bestämd när man dansar. Sen tog vi sista tuben hem, var hemma vid halv 1 och somnade för att vakna trött som en jag-vet-inte-vad för min första dag igår. Pöh! Tror jag lyckats få ner allt lite sterilt nu. Men men.

Vad det gäller nattbusse-problemet jag har så kom Kate på idén att jag borde ställa min mobil på alarm. Kan vara en idé. Jag kom även på idén att inte sätta mig ner nästa gång. Stå upp! Då går det inte att somna. Jaja.

Jag kommer inte på något vettigt att skriva (inte för att det här är speciellt vettigt). Men men. Ville egentligen bara förklara varför jag inte skrivit och jag hoppas ni förstår att jag verkligen inte haft en sekund över.

Så bloggen lever faktiskt fortfarande, tro det eller ej!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Det här nattbussproblemet är ju ett ständigt återkommande tema i din blogg. Jag håller nog med om att alarm ideén kan funka, men ibland kan det vara svårt att uppskatta tiden hem. Vore ju tråkigt att bli väckt av en irreterande signal när man redan är halvvägs ut till heathrow. Då är det ju liksom värt att sova hela vägen istället så man får lite sammanhängande sömn.

2007-11-20 @ 21:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback