Lördag - känns som söndag

Hmm, Julia har fått jobb. Typ. Hon ska provjobba på ett italienskt café/lunchställe imogon... Halv 2 dressed in black. Lite skumt i och för sig med tanke på att jag var där och bakisfikade och ägaren började prata med mig, han snackade en massa om fashion först så jag fattade ingenting. Sen fick jag en kaffe och så sa han att jag kunde börja jobba imorgon om jag ville, haha! Tänkte gå imorgon och se vad som händer, det är trevligt ställe - typ lunchställe och det är ju bra till en början i alla fall.

Jaja, annars har det varit en seg dag idag, vandrade omkring en massa - nu har dessutom Sarah (fransyska) flyttat in i mitt rum men jag har inte sett henne än. Hon är väl ute på upptåg eftersom det är hennes födelsedag. Jaja.

För att backa bandet lite. Den där härliga hemmakvällen jag skulle ha på Halloween när jag skulle sova blev väl lite sisådär med tanke på att 01.30 går brandlarmet. GAAAAAAAAAH! Jag hatar brandlarmet, det är det värsta brandlarmet i hela världen. Men men. Drog på mig ett par mjukisbyxor och en tjocktröja och begav mig ut. Det roliga var att det var en himlans massa fyllisar i Halloweenkostym som typ precis kommit hem från festen, haha. En tjej hade typ däckat tror jag för hennes kompisar höll i henne stadigt och ledde henne ut ur huset.

Jaja, brandkåren kom och sedan var det bara att rulla tillbaka till sängen sin. Torsdagen var jag multieffektiv. Gick i skolan, kommer inte ihåg vad jag gjorde men säkert något vettigt - sen var det CAE-workshop och vi övade på den muntliga delen, helt enkelt gjorde ett gammalt muntligt prov och dom sa att det gick bra, visade ett ointresse vid ena delen dock.

Sen drog jag och simmade och sedan hem och käkade och sedan till hem till Kate(knackade på fel dörr först och fick träffa lite annat folk, haha), fick träffa dom två sista inneboendena i huset så nu har jag träffat alla - övertalade den andra tjejen att hon skulle följa med ut. Jag och Kate drack varsinn flaska vin, Oliver, Tommy (den franska killen som var med ute förra gången) och Olivers kompis Zach (eller nåt sånt) kom fulla tillbaka från en pubrunda och Tommy följde med oss ut. Oliver va full som en kastrull och började lyfta omkring mig och sen tyckte han att jag skulle vara kvar där istället och bla bla bla. Men 4 stycken glada kom iväg sen. JAG ÄLSKAR £1-STÄLLET! Det var sjukt kul, dansade en massa och var sådär härligt kalasfull. Tog mig faktiskt hem ordentligt, tro det eller ej!

Däremot blev det en mer spännande morgon, min engelska mobil var helt knäpp (den funkar inte längre-men mitt engelska SIMkort sitter i min svenska mobil så det är ingen fara!), först trodde jag att jag hade försovit mig för alla mina klockor gick olika men det hade jag inte visade det sig tillslut och då var jag ju tvungen att försöka komma i tid. Hade gårdagens smink på mig, var typ full fortfarande (vilket jag märkte när jag började vingla lite grann på vägen till skolan) och sen hela dagen så gick jag och funderade på vad jag gjorde hela morgonen, jag kom inte ihåg liksom - allt måste gått på sådan rutin. Sen skulle vi skriva dikter, HAHAHA! Fick välja mellan 3 olika titlar och sedan skulle vi skriva dikter som inte rimmade, med tanke på mitt tillstånd så vill jag egentligen inte dela med mig av min men jag måste ju:

Unmade beds
A pillow on the floor,
a dusty disorder.
Somewhere were I can belong,
staying off the ground.
Stuffed animals are my world,
keeps spinning around.
A light through the window,
want to be in the shadow.
To keep something clean,
and secretly stay.
Darkness surrounds me,
makes me feel at home.
No fear awaitening,
just eager for tomorrow.

Det roliga är att min lärare typ tyckte den var jättebra...! Haha. Var en allmänt trevlig dag i skolan! I alla fall när jag vaknade upp efter ett tag. Sen mötte jag Hannah som var här!! Det var sjukt kul och se henne. Vi åt goda mackor först, sen visade jag henne Covent Garden (var en galen lindansare/jonglör där) och sedan åkte vi till Liverpool Street och alla second hand affärer. Lämnade henne där tillslut för jag var tvungen att åka hem och äta och göra mig i ordning för jag och Linnéa skulle till KOKO. Och jag var ju fortfarande inte fräschast i stan. Men det var jag sen. Haha, när jag mötte Linnéa vid Mornington Crescent så drog vi till Sainsburys och köpte en flaska vin som vi åtnjöt på en bänk 50 meter från KOKO ungefär.

Sen gick vi in - Olle kom sen också! Det var kul, var någon konsert som jag inte hade någon aning om. Blev lite för lite dans för min smak men det var ett ballt ställe. En gammal teater. Tja, tiden gick fort sen vid 2 drog jag och Linnet hem - tappade bort Olle. Och jag var extremt stolt över att klockan bara var 2 minns jag, Haha, sen gick det bra med nattbussarna nu också. Tog en - bytte vid Picadilly och kom hem! Ching ching.

Vet inte riktigt vad jag ska säga mer, känns som det hänt en massa dom här dagarna, men jag kommer inte på vad. Sjukt fint väder var det idag i alla fall!!! Helt sjukt att det är november och solen skiner och det är inte speciellt kallt heller. Ikväll ska jag göra någonting calm med John i alla fall, får se vad Sarah och Lea ska göra. Sarah lär ju dra ut eftersom det är hennes 18onde födelsedag. Jag ska inte dricka känner jag.

Jaja, keep it cool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback