Mafia moment

Okej, nu har jag sagt upp mig från jobbet! Haha, och sökt nya.

För att förklara det här lite närmare så var det det skummaste stället någonsin. Man märker ingenting om man äter där men saker går inte riktigt rätt till. För det första så fanns det ett bord där bara "special guests" fick sitta, för det andra fick jag skäll för att jag sa till en kille vem "chefen" var. Och kocken är typ inte ens kock och han går och tar raster lite hipp som happ. Och allt är typ väldigt konstigt. Dom hade en massa konstiga möten i bakdelen av stället.


Äkta italiensk maffia. Går inte ens att förklara varför jag känner som jag gör men som Linnéa sa, gå efter magkänslan. Så jag gick dit och sa upp mig. Fast chefen var inte där så hon skulle hälsa honom att ringa mig. Ska försöka få mina pengar för dom 3 timmar jag jobbade igår (kanske inte får något för provjobbet dock) men om dom tjaffsar så skiter jag i det. Vågar inte gå tillbaka dit i första taget, var överhuvudtaget skönt att han inte var där.

Komiskt att jag skyllde på skolan också. Och att jag gick och sökte andra jobb direkt efteråt. Ska fortsätta med det imorgon tror jag, var lite stressad idag eftersom det var just efter jag sagt upp mig.. Jaja, inget ställe jag kan sätta på CVt direkt. Satsar nog på alla ställen som söker juljobb nu till en början.

Desto mer jag tänker på det, desto skönare känns det att jag sa upp mig från det där jobbet. Pjuu.

Annars har det väl inte hänt så mycket. Nu ska jag satsa lite hårdare på att söka seriösa jobb (istället för att bli erbjuden läskiga jobb).

Well well. Skolan idag - vi diskuterade att dela in folk i fack (pigeonholes som det heter på engelska). Och så pratade vi om hur många i världen som levde på samma standard som oss. Och om miljön och fattigdom. Hmm, har fått mer skrivläxa (har typ massa homework just nu - måste jag ta tag i).

Jeje. Kommer inte läsa business förresten. Blir grammar istället (gruppen blev full - gah!). Mer grammatik åt folket - suck!


Kommentarer
Postat av: lollo

haha. min mattelärare kallade alltid klassfacket för "piegonhole" och det tog mig en halv termin att klura ut vart det egentligen var som hon la alla extra övningspapper och stenciler.

2007-11-06 @ 21:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback