British Grub

Idag åkte jag till skolan utan att lyssna på musik. Fick istället åtnjuta en killes musiksmak (då tunnelbanan var proppad och han hade hög musik), var lite härlig Justin Timberlake och sånt.

Annars har dagen handlat om mat. Brittisk mat i skolan, vi pratade en massa mat. Till exempel fick jag och Alexandra, svenskan i min klass, reda på att brittiska scones är söta. Det är ju inte våra. VI gick inte med på det så vi provade att köpa en scone på Marks and Spencer. Den innehöll russin (=söt), var kall och lite torr och tillbehören var ingen höjdare... Så vi bestämde oss för att vi borde baka våra egna istället. Här är i alla fall en bild på den första sconesen i England:

image97

Visade även Alexandra den svenska mataffären : Totally Swedish. Sen gick vi omkring och sonderade på Kensington High Street. Det mest intressanta vi får syn på är det här, tro det eller ej:

image98

Svar: Ja det är tomtar.
Konstanterande: Ja, det är den 10:e oktober. Vad händer med världen?

LInnéa har för övrigt fått reda på sin födelsedagspresent redan, mest för att det var omöjligt att ordna annars (behövde en engelsk hemadress). Så den 26:e november bjuder jag damen på middag i mitt flashiga studentkök (?) och sedan är det Shout out Louds som gäller! Bra att man går på svenska band i London! Har massa konserter jag vill gå på i och för sig. Måste fnula lite...

Skulle gått ut med engelskarna idag egentligen men Kate hade inga pengar så det sköts upp lite. Lea snackade om någon båtgrej imogon, inte-vet-jag men det kanske är kul. We'll see. Undrar vad jag ska hitta på annars imorgon. Blubb blubb.

Imorgon har jag varit i London i tre veckor. Bara? Känns som jag varit här jättelänge. Inte för att jag tröttnat eller något sånt, nog mer det att jag känner mig hemma.

Såg på tal om ingenting en cyklist med munskydd igår. Smart kille.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback