God morgon, god middag, god kväll

Ja, då sitter man redo att byta rum om en halvtimme - bakis som en kanonkula. Igår var en bra gårdag. Skolan var inget speciellt, spelade lite spel - sjöng sånger. Haha, ena lektionen gick verkligen ut på att lyssna på musik och försöka få ut sammanhanget i låttexten, sen fick vi ut the lyrics. The Kinks, Lily Allen är exempel på vad vi lyssnade på.


Sen åkte jag hem och åt, packade och gjorde lite andra grejer jag tänkt göra ett tag... Sen fick jag ett SMS av Kate som frågade om jag ville med och se: The Twang för hon hade fått backstagebiljetter för ett ragg till henne (trummis) var förband, Look See Proof...

Vet inte om det bara var för att det var live och att jag var pepp men jag tyckte det var bra, The Twng var lite likadant dock... Men jag menar, skönt att glida in i en annan entré när det är en slutsåld konsert och grejer. Haha... Sen stötte vi på en skylt. Eller det var två tjejer som sa att vi skulle gå till ett ställe (som stog på skylten), dom snackade om att Pete Dorothy skulle spela där och grejer. VI letade efter det men gav upp efter ett tag, hittade bara ett typ salsa-ställe på den gatan dom sa att det skulle ligga. Sen letade vi efter en off-licence affär och köpte "White lightening" - som gammalt vin med kolsyra ungefär, kostade typ 70-80p och var 7,5% alkohol. Ett fynd. Sen köpte vi en flaska vin för 3 pund och en påse SKITSTARKA chips. Tyckte jag i alla fall. Sen drog vi till Metro. Det var fest!! Jag hade skitkul, dansade loss.. Någon gång i vimlet gick Kate men jag var kvar till 4, halv 5.. Sen hade jag en sådan där intressant hemfärd igen. Men den här gången är det inte mitt fel. Jag minns det som att jag frågade om bussen gick till Kings Road och chauffören sa ja. Sen visar det sig att jag hamnar på Heathrow. Hmmm. Det är långt bort. Kunde ta morgontunnelbanan hem sen, och en buss, var hemma vid 7!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Notera. Gahh. Och jag var tvungen att gå upp eftersom jag ska flytta. Herregud, jag är trött!!!!!!!!! Vet inte om jag kommer ha internet förrän på måndag eller nåt men jaaaaa.....

Jag har det bra i alla fall. Fan va seg jag är dock! GIllade stället igår också! Brixton Academy, ibland kändes det som att man var ute, asballa surroundings. Hmm, försöker fundera ut om de tär något vettigt jag missar men jag tror inte det.... Ska träffa mumkan ikväll och checka film. Nog bra för mig.

Cheers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback