Guapp

Oj, oj, oj. Var ska jag börja. (Bra början!)

Är hemma igen efter en del strapatser. Var ute med engelskarna igår, varav egentligen vara den ena är engelsk - tjejen var australiensk eller vad det nu heter.. Sjukt kul var det i alla fall. Först så åkte jag hem till dom (sånt skulle jag aldrig få för mig hemma, men va fan!) och förade, hade med mig lite beer. Dom är sköna, helt galna men sjukt roliga. Älskar deras dialekter. Dom delar i alla fall lägenhet med 3 till, varav den ena - en fransk - följde med oss ut.
Hur som helst, var typ bästa stället, allt dricka kostade 1 pund och det var mycket folk och bra musik!!! Jag var sjuuuukt full. Ja menar, vem skulle inte vara det om det bara kostar a quid. VIsste inte min väg hem så jag följde med tillbaka till deras hus och sov där. Alltså, måste säga att hela grejen är helt sjuk egentligen, vi pratade om det också.. Fick lära mig ett ord för pepp på engelska, men jag kommer inte ihåg. Men okej, torsdagar finns låg-budget klubben i alla fall!
Här är Kate och Oliver (som dom heter - eller hon heter egentligen Katelyn)
image85

image86
Kates jobbarkompis, Kate och fransken.

Kan även tipsa om Olivers knep att slippa betala bussen, han spelar aspackad! Alltså så full att han ramlar och håller på.. Sen är han nog den första jag varit med om som utan ID lyckats komma in genom att prata med vakterna. Han hade med sig en polisrapport med hans födelsedatum (ingen bild) - och rapporten var för att han hade användt ett annat leg än sitt eget (han har nämligen tappat det, och passet). Han ska fylla 20 så han är inte under-aged men det va jävligt kul när vakten stog och garvade åt honom i typ en kvart, sen släppte han in honom.

Hur som helst vaknade jag imorse 09.30 (en timme efter min skolan börjar) men drog direkt och hann till andra morgonpasset. Verkade inte spela så stor roll. Dessutom var det värsta slapp-lektionerna. Vi spelade scramble på min första lektion, börjar faktiskt tycka om det nu!! Det är ju rätt roligt. Sen på den andra lektionen kollande vi på "Extras", nån serie. Jag vet inte om jag nämnt att förra fredagen kollade vi på Little Britain på den lektionen, fast då tog vi upp lite vocabulary men det gjorde vi inte idag! Och en tjej från Belgien hade med sig belgisk choklad, vilket var det första jag åt idag, runt klockan 12 där någon gång. Helt sjukt egentligen!

I min nya klass är det en jättetrevlig svenska förresten! Bara så där appropå ingenting. Och så finns det en sön fransyska. En oskön tyska som är extremt negativ och en skön brasilian, men han ska sluta nu.

Ska nog söka jobb förresten, det är tydligen jättelätt att få, alla i min skola har typ jobb. Man ska bara gå omkring med sitt CV, måste bara översätta det först. Haha.

Nu har jag i alla fall ätit en massa och duschat, kände mig sjukligt fräsch där när jag kom till skolan utan att ha tittat mig i spegeln med gårdagens smink. Najs! Vet inte vad som händer i helgen men det lär ju vara festligt. Mihihi.

Jag fyller år ganska snart förresten! Bara så att ni som glömmer bort mig där hemma vet det.....

Och när var det Olle och Marcus skulle komma? Rätt snart tror jag...

Förresten så gick brandlarmet här på studenthemmet i onsdags kväll. Va rätt kul när alla välde ut, många i pyjamas. Sen bor jag ju precis bredvid en brandstation så det kändes lite fjantigt när det kom två brandbilar som bara svängde runt hörnet med sirener och grejer.. Jaja.

Och Hannah! Klart du ska komma!!!! Lovar pubrunda, det är bara att höra av dig till mitt engelska nummer (som finns på den här sidan) när du är här!

Sen som sista grej så måste jag bara kommentera att jag fick prata den svenska nationalsången till en lärare igår och så försökte hon säga efter, det var ganska underhållande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback