Indirect questions

Det var det vi höll på med på dagens lektion. Var ganska tråkigt, men imorgon börjar jag i en ny klass! 08.30 ska Julia vara i skolan. Och det känns bra!! Däremot så tänkte jag på det här med indirect questions - man använder ju det hela tiden om man inte känner personen, tänkte på det när jag snackade med killen i receptionen idag - jag använder den artiga indirekta formen. Hum. Ja, aldrig tänkt på förut.

Annars idag så var jag på TopShop på Oxford street och det är ju STORT för er som aldrig varit där. Men det var ett trevligt sätt att spendera sin morgon. Jag köpte en kalender för 2008 (ute i alldeles för god tid, ja vet) och två skivor. Skivor är ju faktiskt typ det enda som är billigare här än hemma. Don't ask me why.

Efter min spännande lektion (?) så försökte jag skaffa ett träningskort på ett ställe där man får rabatt om man går på skolan men man "had to have an English-bankacount." Too bad. Var i alla fall det jag kollade med killen i receptionen här nere på studentboendet och det finns något ställe nära här som jag ska kolla imorgon! Gud vad tråkigt det här inlägget blir. Jaja.

Fick SMS av den engelska tjejen som sa att biljetterna var slut tills imorgon så vi bestämde att vi skulle gå ut istället. Hon visste ett ställe som var billigt och spelade bra musik. Låter bra!

Ikväll så är det någon studentgrej på någon pub som folk ska på, jag joninar nog men ska inte på något vis partaja på grund av: 1. Första tidiga dagen imorgon. 2. Ska ju göra det imorgon!

Hmm, var jättemysigt igår förresten! Liten italiensk resturang typ, skittrevliga och god pizza! Lugnt och skönt - John hade tydligen kört hårt på puben och gått till Hyde Park och suttit och filosoferat med nån mer. Sen hade han dragit till donken vid 3. Han älskar McDonalds.

Don't judge me by my face value...

Bisous

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback