London

Okej, coola tjejen har kirrat internet på sitt rum. Whöööps! Jag var lycklig imorse kan jag säga.

Hur som helst. Tänkte dra lite snabbt vad som har hänt sedan jag åkte, fast ändå lite bättre än förra gången.

1. Resan hit.
Oj! Jag gick upp vid halv 7 eller något sånt tror jag och taxin till Arlanda med mor min avgick 8.30. Sen på Arlanda fick vi sitta i vårt plan i en timme för att det var försenat, och vi satt inte bredvid varandra utan båda hamnade med varsin bäbis-familj. Vilket var lugnt för min baby var jättegullig. Och tyst. Hur som helst. Flyget kommer iväg, mamma beställer fram en liten flaska champagne till mig. Julia har dock inte fattat att man måste köpa mat själv på det här planet så hon sitter och väntar på maten. Dricker champagne. Åt 3 äpplen. Alltså. När vi checkat in på vårt hotell, klockan är någongång på eftermiddagen så har Julia inte ätit något sedan halv 7 förutom 3 äpplen och druckit en liten champagne. Jag var typ svimfärdig. Jaja, men det gick bra till slut i alla fall!

2. Hänget med mamsen.
Mina första dagar var jag med min kära mamma. Vi fixade handdukar och lite annat konstigt som jag behövde. Vi åt på en rolig resturang där kocken stog i mitten av matgästerna och lagade maten när man såg på.

image66

Vi var hur som helst omkring och kollade och ja. Det var mys.

3. Lördag 22/9
Jag flyttar in i min studentlägenhet, det är väl inte direkt top class, lite dräggigt badrum och det är inte stort men det funkar. LIte småirreterad på amerikanskorna i köket som aldrig plockar undan efter sig dock! Jaja. Anna från Kazakstan som var min första rumskamrat såg jag inte så mycket av den veckan hon bodde här. Hon visade mig till tunnelbanan. Hennes kompis hade nämligen precis flyttat till London så hon bodde i hennes lägenhet typ. Hon sov här en natt kanske. Hon flyttade i alla fall i lördags och då kom min nya som jag tyvärr inte kommer ihåg vad hon heter nu men hon är ryska, inte spanjorska. Allt hennes bagage försvann på flyget först men är tillbaka nu igen. Jaja, aviker från ämnet.

Lördag träffade jag Ninni och Emma som (tillsammans med den för kvällen sjuka Mickan) var här på en weekend. Vi hängde vid Covent Garden (relativt nära min skola - såg typ världens snyggaste kille där förra veckan förresten). Först åt vi på Wagamama och sen drack vi öl på Bünkers eller vad det nu heter, det var najs i alla fall (vi hade en paus då jag drog hem för att hämta mitt pass, som man tydligen behöver här när man går ut, och för att möta upp Maine och Gustav - gamla Svenska-skolan-i-London-rävar). Sedan drog vi till KOKO, bara vi 3 först nämnda, där jag och Ninni blev utslängda ur kön för att vi trängde oss. Men Emma väntade längre bak så det gick bra ändå! Träffade några australiensare, hur som helst. När vi väl blivit visiterade (de kollade till och med myntfacket i min plånbok!) fick vi reda på att det kostade 25 pund så vi vände. FÖR DYRT! Jaja. Drog vidare i Camden, träffade en tjej och en kille som vi hängde runt med (dom jag ska på konsert med på onsdag, lite av en blind-date eftersom jag var relativt full när vi träffade dom men dom var kul!) sen drog dom. Och Emma också. Jag och Ninni gick in på en klubb och dansade och drack slattar och spårade. Det var kul. Notera att ingen av oss kommer ihåg vad det var för musik där(?). Jaja. Tog en taxi hem sen för det hade jag lovat mamma. Hon hade till och med gett mig pengar.

Emma o Ninni på Bünker:
image68


Sedan på söndagen hängde jag med mamma, mötte sedan upp tjejerna i Camden och åkte till Notting Hill:
image69

Avlutade kvällen med att äta en hej-då middag med min kära mamma.


4. Skolan

Okej, skolan är ja. Bra. Fick göra prov först för att gradera oss och det var då jag mötte Lea och John som jag har hängt med sen dess, dom bor också här på the residence. Folk är verkligen från hela världen och i mixade åldrar. Har lärt mig sjukt mycket om olika kulturer och grejer. Och i min klass den här veckan har det gått en Brasilian som är lite smågalen på ett sjukt roligt sätt. Sen kan man ju även filosofera över hur olika länder hälsar. Jag har börjat vänja mig vid att ibland kindpussas med främlingar från Frankrike eller Brasilien för så hälsar man ju där. Weird. Vilket det även blir en del av när man är ute, som den där skol-avskedsgrejsimojsen. Eller när man går på puben, vilket jag har gjort med franskar två gånger. Kommer kunna en del franska när jag kommer hem. Haha!

image70
Här är några från min klass (som jag inte går i längre snart - ska ju flyttas upp och få börja gå på MORGONEN! Yes!!!! Kommer sluta 11.45 eller 13.30, sjukt skönt! Men det är hemligt, för man får inte det om man går den kursen jag går egentligen....). Vi var på Brittish Museum på en lektion, han till höger är den galna Brazilian.


John:
image71


Lea:
image72

Sen här är några bilder från i fredags, är väl inte så mycket mer att säga om den kvällen. Träffade en massa konstigt folk, och det fanns ingen gräns lärare/elever. Det var kul. Även fast jag fick sova i mini-soffan! Haha:
image73
image74
image75image76image77image78
(Notera att det jag gör nu betyder i England fuck-you, så se upp för den - här är det ett internskämt)

image79image80image81image82



Tja. Sen i lördags var jag och Linnéa på Portobello market, det var kul men vi blev lite trötta på det efter ett tag så vi drog tillbaka till Linnéas hus och käkade lite. Sen drog jag hem till mig och vilade innan jag tog en pub-runda med en massa franskar. Och en ryska:

image83
Hon till vänster heter Sarah och det är henne jag ska flytta in med i november. Då jag ska byta rum...

image84

Hände inte så mycket mer på lördagen. Igår var jag och Linnéa på Camden market och jag älskar den! Helt underbar.. Det var kul, köpte ett par flippade solglasögon - och det fanns jättemycket god mat. Jaja. Sen drog jag hem och ringde och sa hej då till Venkan som har åkt nu. Around the world! Hoppas hon överlever. Putten. Sen träffade jag Isabella och kollade film hos henne. Det huset var helt sjukt!!!!!!! WOW.

Och idag har jag tvättat och fixat mitt internet på morgonen (snackade med Internet-guy som jag kallar honom, haha). Sen fick jag då reda på att de inte kunnat flytta mig än men att det ska ske någon gång i veckan. Sen drog jag hem och här är jag. Ska äta med Lea snart. John vill dricka öl men vi får väl se..

Ja, det är väl mitt liv just nu. Ville bara komma ikapp. Skriv gärna en kommentar eller nåt så att jag vet att ni lever. Jag kommer säkert bli bättre på att blogga nu!


Please mind the gap between the train and the platform.

Kisses and hugs


Kommentarer
Postat av: Malin

Vad du har blivit duktig pa att blogga!!!
Stand clear from the closing doors ar det som galler har.
puss

2007-10-03 @ 02:02:17
Postat av: nini

haha ni åt på beni hana (vet inte hur de stavas??) bortskämda unge hur som helst! är sjukt avis, har har feber (igen) ha fett kul åt mig med. o rapportera om dom vi träffade i camden sen!
puss

2007-10-03 @ 11:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback