Tillbaka för att stanna...

Hej alla glada! Nu har Julia återigen fått internet, det gick lite snabbare den här gången (även fast jag stötte på problem på vägen - som vanligt).

Hur som helst. Lördag, när jag skrev senast var en seeeeeg dag - efter 2 h sömn och en flytt. Fattar fortfarande inte hur jag lyckades komma till Heathrow. Har i alla fall bevis. Eftersom mitt busskort inte gäller i zon 6 (utan bara i zon 1 och 2) så var jag tvungen att köpa en tunnelbane biljett. Den är stämplad 05.55. Den är trygg. Jaja, la mig som sagt 7 ungefär - gick upp vid 9, drog på mig gårdagens kläder (resten hade jag packat ner förutseende som man är) och fortfarande sminkad sen dagen innan för att kolla när jag skulle flytta. Trodde det var vid 10 nämligen men det blev snarare 11. Jaja. det var då jag skrev förra inlägget. Efter det hemmastadde jag mig på mitt rum, och degade.

Sen tog jag en swing by Linnéa som va sjuk och drack te och fick min födelsedagspresent - min kalendet, haha - "This diary will change your life 2008" och den innehåller en hel del kul i år med. Nu har jag alltså 2 kalendrar för 2008 men desto mer saker hoppas jag att jag måste hålla reda på. Året då alla vi små tonåringar ska ut i vuxenvärlden, även fast det är ett år tills dess för min del, vilket inte spelar mig så stor roll känner jag.

Jaja, sen drog jag till Isabella, käkade middag, kollade på något maraton av Heroes. Har inte sett den serien förut men nu är jag helt insatt (tyvärr kommer jag inte kunna se den mer men ändå!) och så kollade vi på "Little Children". Den var bra tyvker ja. Inte Issa dock. Och så åt vi popcorn och sedan tog jag bussen hem, orkade knappt gå till busshållsplatsen. Blev desto gladare när en bil stannade som frågade efter vägen och jag visste hur dom skulle åka! Jaja, sen fick jag SOVA....

Dessutom fick jag sova mer eftersom det var den där vintertiden (ja, vi har den här också) så jag vaknade ändå helt okej tidigt. Hade tänkt sova halva dagen. Haha, klockan 12 mötte jag Linnéa för en dag i Camden. Var lite dåligt väder men vi hittade massa nya delar av marknaden som ägde! Linnet slog till på en väska. och så åt vi god mat, innan vi drog på världens längsta bussrunda. Gjorde en Julia-är-full-bussrunda och åkte helt fel men det var spännande ändå. Tillslut kom vi till mitt studenthem, så nu har Linnéa äntligen fått se det. Vi slängde ihop en middag och sedan hängde vi på mitt rum och drack te/mjölk och åt kakor som vi tidigare införskaffat.

image204image205
image206

Ovan ser ni en bra bok jag lånade ut till Linnéa (och Linnéa) och sedan utsikten från mitt fönster. Hihi.

Okej, sen har det varit måndag och tisdag också. Och dom har varit fyllda av BRA väder!!!! Wohoooo!! Haha, satt och gjorde min writing homework på en bänk i en park igår i sooooolen. Haha, men det blev faktiskt lite kallt efter ett tag. Jaja, har en ny lärare, lite stiff men oj vad jag lär mig. Han hade sjukt bra metoder för att vi skulle lära oss nya ord, vi var liksom tvungna. Hur som helst. Försöker desperat låna om en bok på biblioteket i skolan, men det är aldrig någon där! Annars så har jag tränat lite grann, fick kramp i foten igår dock. Och idag var jag och fikade med Linnet efter skolan. Mysigt fik (vi satt ute i solen, haha igen) och åt baguette.

Sen har jag insett att alla franskar håller på att bråkar - tur att man inte är insatt. Dessutom verkar hon som ska flytta in hit lite moodie - lite up&down. Men vi får väl se. Imorgon är det Halloween, vet inte om jag ska ta och hitta på nåt eller ej. Jaja. Tror Hannah kommer hit imogon...?? Vore skoj om det var så.

Jaja, puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback