Ryck 1.0

Jag är bra på att få ryck. Till exempel dagens ryck: Tagit på mig min gamla innebandyoverall från låg/mellanstadiet. Den är rätt ball.


I övrigt samlar jag vuxenpoäng: DN-prem., ICA-kort... Ja vad var det mer...?

Efter de senaste dagarnas eskalpad i espresso-drickande (snabbkaffet var slut men jag hade espressokaffe och en bryggare till det = farligt) så har jag efter min shoppingrunda på ICA igår nu kunnat stabilisera mig lite. Inga mer kroppsliga ryck i alla fall.

Känner mig relativt klar med min hemtenta som ska in imorgon men borde väl fila lite som vanligt. Kan aldrig lämna ifrån mig saker jag skrivit egentligen.. Det kan ju alltid bli lite bättre. Och antagligen har jag gjort mina vanliga monster-meningar med hundra kommatecken och pausstreck och jag-vet-inte-vad. Jag gillar långa meningar helt enkelt. Långa men med pauser.

Och igår var min käre far på middag här hemma hos mig, han hade med sig den här fina orkidén:



Sen fick jag världens städryck igår kväll också, lite i köket men mest i badrummet. Lampan i mitt badrum (som består av dusch och handfat - toaletten är avskiljd) var sönder när jag flyttade in så det var inte direkt lätt att se om dom städat som dom ska, vilket jag numera vet att de inte hade. Först tänkte jag inte så mycket på hur skitigt det var men efter att ha sett på en liten yta vad en tvättsvamp kan göra, tror att de grabbarna aldrig användt en sådan, var jag tvungen att fixa lite. Svettigt blev det. Men skönt så här i efterhand.

De som bodde här innan är dessutom tydligen kända som "odräglingarna" vilket känns ju lite lagom kul att efterträda. Dom hade tydligen haft en massa efterfester och sånt. Hmm.. Haha. Sen sa jag till mamma att det var lyhört och skämtade lite om att jag inte fick ha några fester, varav mammas reaktin blev: "Sa hon att du inte fick det, det ska vi allt bli två om i sånt fall..." Haha, min mamma är nog peppast i stan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback