Söderbo

Okej, eftersom jag nu flyttat till Södermalm och även insett att typ alla här har en blogg (många i alla fall enligt en undersökning som publicerades i någon av de två gratis-Södermalms-tidningar jag får i brevlådan) så tyckte jag det var dags att återupprätta min. Våga stå utanför mängden liksom! Nä, men skämt åsido känns som att jag lite väl många gånger tänkt tanken: "det där skulle jag skrivit i min blogg - om jag fortfarande hade en". Well, nu är det ju faktiskt så att jag har en. Bara lite väl oanvänd för sitt eget bästa.

Och om det är en dålig tid för mig att börja blogga så borde det väl vara nu när all tid jag spenderar framför datorn antagligen borde gå till att skriva på min hemtenta... Men men. Jag har aldrig varit bra på att följa mina regler. Däremot så har jag, tro det eller ej, bra självdiciplin som jag och min goda vän Linnéa kom fram till över telefon igår. Det har nämligen inte hon, däremot kanske hon har öroninflammation.

Well well. What't up? What's down? What's new?

Ja inte vet jag. Öhh. Flyttat som sagt. Känns som jag bott här hur länge som helst - på ett bra sätt - jag känner mig hemma! Detta trots att jag inte ens bott här en månad och fortfarande har 7 lådor som jag inte packat upp. 4 av dom är böcker. Kaaatsching! Jag kommer önska mig bokhyllor i julklapp. Jepp. Hmm. Fast jag har ju redan äckligt mycket saker må jag säga.. Med tanke på att jag började få flytta-hemifrån-saker redan när jag fyllde 16 typ så har jag bunkrat på mig en hel del. Plus att jag varit hos farmor och hämtat upp en massa saker. Yes yes. Mitt kök behöver definitivt inget mer.

Lite innan jag flyttade slutade jag även att äta fisk. Så nu är jag hel-vegetarian. Vilket jag inte ens märkt någon skillnad av. Men det känns bra. Jaja. Nu har jag precis lunchat med Lollan som ett avbrott i studierna. Och ska äta middag med pappa idag. Ett litet matinslag i vardagen. Öhhhh..







Flytt-svett! - notera att min mamma skänkte sin gamla kavaj till Ninni. Klär henne finfint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback