Älskad av mamma

Mim mamma gillar mig idag. Jag gjorde bouillabais eller hur man nu stavar det till henne (och mig) och den var sjukligt god. Dessutom tyckte hon jag var hysteriskt rolig när jag klev upp ur sängen vid 12 tiden och fortfarande hade smink på mig - smink som dessutom såg relativt nytt ut. Kunde gjort en Julia-försover-sig-till-jobbet-i-London-och-har-som-tur-var-inte-sminkat-av-sig-natten-innan-så-kan-dra-direkt.. Anyhow.

Dagens insikt är att det inte är söndag idag. För det känns det som i allra högsta grad. Mest för att det är en torsdag utan skola.. Och det är väl dags att läsa (eftersom det är det jag borde göra nu).

Dagens andra insikt är att jag hatar nattbussar. Fast gillar random konversationer vid busshållsplatser. Jag var kalas igår, bästa var nog när jag och min käre bundsförvant Lisa intog dansgolvet på Ess strax efter 23 tiden utan något annat sällskap. Är man ute för att dansa är man ute för att dansa.

Sen lyckades jag göra bort mig på ex antal punkter men det är man väl van vid det här laget. Jaja. Ett gnutta korkad, en gnutta dum och en gnutta elak. Men det ordnade ju sig tillslut ändå.

Ett bra meddelande från Lisa från igår:
Jag ar pa nu. Himla pepp pa att komma hem! Haha. Himla mkt haha och himla. Puss pa dig

Förstår inte grejen med himla mkt haha och himla.. Men men. Notera att hon har engelsk mobil därav inga försvenskade bokstäver. Okej och på tal om svenska och bokstäver borde jag verkligen börja läsa nu. Cervantes och Shakespeare it is.

Okej. Så imorgon är det uni once again.


Good old times

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback