Summercat

Så var det fredag igen! Den här veckan rann ur mina händer känns det som. Tänkte vara klar med min andra uppsats men har skrivit ungefär hälften. Svårt att hitta motivation när man har deadline 19 april. Hade lite dåliga dagar den här veckan dessutom, fick lite väl mycket att tänka på där ett tag. Förvirring, stress och oro tog över min kropp. Men nu är jag frisk igen! Glad och pepp inför helgens äventyr med Lollo, Berran och Robban. Crystal Stilts på söndag, annars är det öppet för alla möjliga äventyr!

På måndag åker jag upp till Highlands, i stort sett allt är bokat. Kommer se Ullapool, Lewis & Harris och Isle of Skye. 3 nätter sen hem till Glasgow igen. Och sedemera via Edinburgh hem till riktiga hemmet Stockholm. En vecka i Sverige, sedan värma sig i Paris ett par dagar och tillbaka till Glasgow.

Fick reda på tentorna i veckan. Har tre stycken samma vecka, tionde, trettonde och fjortonde maj (härligt med lördag!) och sista är den tjugonde. Sen är det här äventyret slut. Då ska jag hem och tenta Jöken tänkte jag. Så man kan få slappna av i sommar.

Sommar, sommar, sommar. Har varit riktigt varmt här de senaste dagarna. Igår satt jag och Jenny utanför biblioteket och hade pluggpaus. En timme i solen, och jag hade bara t-shirt på mig. Helt underbart. Jag längtar till värme, bad, cykel, picknick och bara ben. Den där doften av hud som varit i solen. Nyupptäckt energi och dagar som helt plötsligt blir till nätter. Jag längtar. Sommar - ta mig med storm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback